va hämskt!

Försökte ta 10-årige elevens mobil - fick revbenen krossade

ORKADE INTE LÄNGRE Läraren blev skallad av sin tioårige elev - och bröt ett revben. Hon mår ännu i dag dåligt över händelsen och då rektorn vägrade flytta på eleven sa hon upp sig.

Läs mer:

Tioåringen spelade musik på sin mobiltelefon i klassrummet.

När lärarinnan tog den ifrån honom blev han vansinnig.

Och krossade hennes revben.

Det var måndag morgon och skolklockan hade precis ringt.

Eleverna i årskurs fyra på en skola i Helsingborg gick in i klassrummet.

Ett av barnen spelade hög musik ur sin mobiltelefon.

- Jag sa till honom att stänga av den, men han vägrade, säger den kvinnliga läraren, som är i 30-årsåldern.

Efter flera tillsägelser tog hon telefonen från pojken.

- Då började han riva mig, men jag kom loss och vände mig om mot katedern för att lägga mobilen i en låda.

Skallade henne

Vad som hände sedan har hon fått återberättat av barnets klasskamrater.

Hur tioåringen böjde fram huvudet och rusade rakt mot henne.

Hans skalle träffade hennes rygg så pass hårt att ett revben gick sönder.

- Jag fick ingen luft och rasade ihop på golvet. Som tur var hade jag dörren öppen så en kollega såg och kallade på hjälp.

Mår dåligt

Händelsen inträffade för två år sedan. Men kvinnan mår dåligt än i dag.

- Jag fick panikångest när jag såg pojken. Men min rektor vägrade att flytta på honom, så till sist fick jag nog och sa upp mig. Jag orkade inte vara kvar.


Kommentarer
Postat av: marie

Så jävla stört.......

2009-02-04 @ 22:17:54
URL: http://mariezeising.blogg.se/
Postat av: caroline

ja verkligen :S

2009-02-05 @ 10:07:40
URL: http://carrocarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0